Witamy na nowej stronie, przepraszamy za utrudnienia związane z jej uzupełnianiem.
gr. czerwona
Wychowawcy:
- mgr Agnieszka Stasik
- mgr Dominika Bochenek
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu – grupa dzieci młodszych 3-letnich
I część – PORANNA
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym.
8.00-8.30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30-9.00
Śniadanie– realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience -mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
II część -GŁÓWNA
9.00-9.45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
9.45-11.00
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.00-11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe i opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
11.30-12.00
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
III część – POOBIEDNIA
12.00-13.45
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
Relaks- odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie ochrona systemu nerwowego
13.45- 14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe
14.00-14.30
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30-16.30
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.