Ogłoszenia ikonka Witamy na nowej stronie, przepraszamy za utrudnienia związane z jej uzupełnianiem.

gr. czerwona

Wychowawcy:

  • mgr Jadwiga Ochender – Szewczyk
  • mgr Iwona Sitarz

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu – grupa dzieci młodszych 3-letnich

I część – PORANNA

6.30-8.00

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym.

8.00-8.30

Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

8.30-9.00

Śniadanie– realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience -mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

II część -GŁÓWNA

9.00-9.45

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

9.45-11.00

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

11.00-11.30

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe i opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.

11.30-12.00

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

III część – POOBIEDNIA

12.00-13.45

Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.

Relaks- odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie ochrona systemu nerwowego

13.45- 14.00

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe

14.00-14.30

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

14.30-16.30

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

Print Friendly, PDF & Email
Nasi partnerzy
Skip to content